top of page
חיפוש
  • אלי שגב

טיפים לנהיגה נכונה בחורף


ההכנה לנהיגת חורף מתחילה כבר בחניה. לפני שנתחיל בנסיעה נבדוק את תקינות המכונית שלנו, בדגש על הרכיבים הקריטיים יותר בחורף.

צמיגים – הצמיגים חשובים כל השנה, אבל בחורף, כשהכביש חלק ורטוב, צמיגים טובים חשובים מאוד. נבדק את צמיגי המכונית, ונחפש בדופן הצמיג אם יש סדקים שמעידים על יובש וונבדוק את עומק החריצים בסוליית הצמיג. חריצים רדודים מדי לא יצליחו לפנות את המים מהכביש, והמכונית "תצוף" חסרת אחיזה. במידה וזיהינו סימנים ליובש או שחיקה בצמיגים זה הזמן להחליפם.

לחץ האוויר בצמיגים – נוודא כי לחץ האוויר בצמיגים תקין, אם לא נמלא אויר בהתאם להוראות היצרן באחת מעמדות הניפוח בתחנות הדלק.

מגבים – במהלך הקיץ הגומי של המגבים מתייבש וניסדק מהחום – נבצעו בדיקה לתקינות המגבים על ידי המתזים. אם הם לא מנגבים את המים באופן מלא ויסודי, נחליף בחדשים. כמובן לא לשכוח למלא מים במיכל המתזים ולוודא כי הם עובדים בצורה תקינה. זה הכרחי כדי לפנות בוץ ולכלוך שמתאספים על השמשה.

אורות – נוודא תקינות אורות הדרך, הערפל, הבלמים והאיתות. במיוחד בתנאים בהם הראות נמוכה חשוב לראות ולהראות כמה שניתן.

כאשר אנו מתחילים בנסיעה חשוב מאוד להבין כי תנאי הנהיגה בחורף מאתגרים יותר מהתנאים בקיץ. הראות נמוכה יותר בגלל גשם, בגלל ערפל או נתזים ממכוניות שנוסעות לידנו, הכביש חלק יותר ויש רוחות חזקות. עלינו להתחשב בתנאים אלו ולנהוג בהתאם - נהיגה חלקה יותר, עם פחות מעברי נתיב ובלימות חדות, ושמירה של מרווחי ביטחון גדולים יותר.

כאשר תנאי הראות גרועים, יש להאט את קצב הנהיגה ולהתאימו לטווח הראיה. יש להקפיד על אחיזה טובה בהגה, כדי להיות מוכנים לתגובה מהירה ולשליטה בטוחה ברכב במקרה של רוח צד פתאומית, כניסה לשלולית או כל תמרון חירום. יש לשמור על ריכוז גבוה ולהימנע מהסחות דעת כגון התעסקות בנייד. יש לסרוק בעיניים כל זמן הנהיגה את הכביש לפנינו כדי לאתר שלוליות או זרמי מים החוצים את הכביש – ולהאט לפני חציה שלהם. כניסה מהירה לשלולית או זרם מים עלולה לגרום נזק לרכב ואובדן שליטה ברכב.

סעו בזהירות וחזרו הביתה בשלום


13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page